Η ΣΤΕΊΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕΊΡΙ ΣΤΟ WORDPRESS.COM

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΕΡΑΙΩΣΗ:ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ! ΑΣΥΛΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ!

 ΠΕΡΑΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΙΧΝΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ!
Το σχέδιο νόμου για την περαίωση έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας ακόμα απαράδεκτης και κοινωνικά άδικης φορολογικής ρύθμισης για τις εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις. Και είναι απαράδεκτη, διότι από τη μια πλευρά επιβραβεύει και απαλλάσσει - και ειδικάμάλιστα τους μεγαλοφοροφυγάδες και τις πολύ μεγάλες εταιρείες όπως θα δούμε πιο κάτω- όσους επί μια ολόκληρη δεκαετία φοροδιέφευγαν και φοροέκλεβαν και από την άλλη εκβιάζει , με την απειλή σαρωτικών φορολογικών ελέγχων, τους συνεπείς φορολογούμενους. Ειδικά οι τελευταίοι βρίσκονται προ μεγάλου διλήμματος, καθώς αν δεν καταβάλλουν τον φόρο-χαράτσι που τους αναλογεί θα στοχοποιηθούν από τις φορολογικές αρχές. Δηλαδή όχι μόνο κατέβαλλαν κανονικά τους φόρους που τους αναλογούσαν επί μια δεκαετία αλλά θα κληθούν τώρα να πληρώσουν επιπλέον ποσά, κάτι σαν «τιμωρία» και πρόστιμο για το γεγονός ότι ήταν φορολογικά συνεπείς.



 Επίσης στο ίδιο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται και νέα ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, ώστε να ολοκληρωθεί το κυβερνητικό «πακέτο» παροχής φορολογικής «αμνηστίας».
Αλλά ας εξετάσουμε αναλυτικά τα βασικά σημεία αυτού του σχεδίου νόμου, προκειμένου να καταδειχθεί το πώς η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εννοεί την «φορολογική δικαιοσύνη»:
Κατ’ αρχήν θα εντάσσονται στην περαίωση επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα έως 20.000.000 ευρώ - με ανοιχτό ακόμα το ενδεχόμενο έως την ψήφιση του σχετικού νόμου να περιληφθούν και επιχειρήσεις με μεγαλύτερο τζίρο!-    , ενώ αντίθετα εξαιρούνται οι  εισηγμένες στο Χρηματιστήριο επιχειρήσεις καθώς και οι υποθέσεις για τις οποίες έχουν συσταθεί ειδικά συνεργεία ελέγχου από το ΣΔΟΕ. Όσοι αποφασίσουν να περαιώσουν τις χρήσεις της περιόδου 2000-2009 θα έχουν το δικαίωμα καταστροφής των φορολογικών στοιχείων της περιόδου 2000-2005.  Ειδικά τώρα για τις περιπτώσεις λήψης και έκδοσης εικονικών φορολογικών στοιχείων - οι οποίες εντάσσονται κανονικά στην περαίωση- δεν εξαιρούνται οι επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο και έχουν τζίρο άνω των 20 εκ. ευρώ! Δηλαδή ο γενικός κανόνας της μη υπαγωγής στην περαίωση των εισηγμένων και των εταιρειών με έσοδα άνω των 20 εκ. ευρώ  δεν ισχύει για τις περιπτώσεις τις πιο κραυγαλέας φοροδιαφυγής και φοροκλοπής! Αν αυτό δεν είναι σκανδαλώδης ρύθμιση υπέρ των μεγαλοφοροφυγάδων τότε τι είναι;
Επιπλέον, εξαιρούνται του γενικού κανόνα - των 20 εκ. ευρώ και του να είναι εισηγμένες -και οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις στα διοικητικά δικαστήρια! Οι δύο αυτές εξαιρέσεις (άρθρο 4 παρ.2) καθιστούν το νομοσχέδιο αυτό την ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ !
Σύμφωνα με το σχέδιο της περαίωσης το ελάχιστο ποσό για τις επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία πρώτης κατηγορίας ανέρχεται στα 300 ευρώ ανά χρήση. Για όσες τηρούν βιβλία β΄ κατηγορίας το ποσό φθάνει τα500 ευρώ, ενώ για τις επιχειρήσεις με βιβλία γ΄ κατηγορίας ο ελάχιστος φόρος ανά χρήση ανέρχεται στα700 ευρώ. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες το ελάχιστο ποσό είναι 700 ευρώ όταν τηρούν βιβλία β' κατηγορίας και 1.000 ευρώ όταν τηρούν γ' κατηγορίας βιβλία. Δηλαδή ευνοούνται ξεκάθαρα οι επιχειρήσεις έναντι των επαγγελματιών: π.χ το ελάχιστο που θα κληθεί να πληρώσει μια ΑΕ θα είναι 700 ευρώ, ενώ ένας ελεύθερος επαγγελματίας 1000 ευρώ, ακόμα και αν είναι νέος μεμπλοκάκι! Όσοι αποφασίσουν να ενταχθούν στην περαίωση θα πρέπει να προκαταβάλλουν μέχρι τις 12 Νοεμβρίου το 20% του φόρου που προκύπτει. Εάν για παράδειγμα ο φόρος ανέρχεται 500.000 ευρώ ο υπόχρεος επιχειρηματίας θα πρέπει να πληρώσει 100.000 ευρώ και τα υπόλοιπα έως και σε 24 ίσες μηνιαίες δόσεις.
Επίσης, στο νομοσχέδιο προβλέπονται εξοντωτικές και απαράδεκτες ποινές φυλάκισης ακόμα και για μη απόδοση ΦΠΑ ενός ευρώ, την ίδια στιγμή που εντάσσονται στην περαίωση ακόμα και εκδότεςεικονικών τιμολογίων, γεγονός που καταδεικνύει την κυβερνητική υποκρισία! Οι ποινές φυλάκισης κλιμακώνονται και φτάνουν τα 10 χρόνια για μη απόδοση ΦΠΑ ή άλλου παρακρατούμενου φόρου άνω των 75.000 ευρώ.
Πώς προκύπτει ο φόρος
Το ποσό του επιπλέον φόρου υπολογίζεται ως εξής: τα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα πολλαπλασιάζονται με συντελεστή 2% για όλα τα επαγγέλματα, με εξαίρεση τα πρατήρια βενζίνης, χονδρικής πώλησης προϊόντων καπνοβιομηχανίας και τους εμπόρους προϊόντων καπνοβιομηχανίας που θα ισχύει συντελεστής 7‰ και 12‰ για τους εμπόρους πετρελαίου θέρμανσης.
Τα ποσά που προκύπτουν πολλαπλασιάζονται με συντελεστή προοδευτικότητας ανάλογα με τα ακαθάριστα έσοδα. Για παράδειγμα ο συντελεστής ανέρχεται στο 1 για ακαθάριστα έσοδα έως 150.000 ευρώ και για τζίρο άνω των 6 εκατ. ευρώ στο 1,30.
Στο τελικό ποσό που προκύπτει από τους ως άνω υπολογισμούς επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 20% εκτός από τις Α.Ε. και ΕΠΕ όπου επιβάλλεται φόρος με συντελεστή 25%.
Ποιοι υπάγονται στη ρύθμιση
Στη ρύθμιση της περαίωσης υπάγονται οι υποθέσεις που αφορούν διαχειριστικές περιόδους που έκλεισαν μέχρι τις 31.12.2009 και για τις οποίες:
1) Δεν έχει αρχίσει ο έλεγχος.

2) Έχει αρχίσει ο έλεγχος αλλά δεν έχει περαιωθεί.

3) Έχει εκδοθεί Φύλλο Ελέγχου ή Πράξη αποτελεσμάτων αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί.
4) Εκκρεμούν στα διοικητικά δικαστήρια και δεν έχουν συζητηθεί σε α΄ συζήτηση στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο.
5) Περαιωμένες υποθέσεις για τις οποίες μέχρι 31.8.2010: α) Έχουν μετά τον έλεγχο, εκδοθεί συμπληρωματικά φύλλα ελέγχου ή πράξεις προσδιορισμού αποτελεσμάτων ή ΦΠΑ τα οποία είτε δεν έχουν οριστικοποιηθεί, είτε εκκρεμούν ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων και δεν έχουν συζητηθεί σε α΄ συζήτηση στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο ή β) Εχουν εκδοθεί αποφάσεις επιβολής προστίμου ΚΒΣ για συμπληρωματικά στοιχεία με βάση τα οποία δεν έχει διενεργηθεί ακόμη έλεγχος στις λοιπές φορολογίες.
Η περαίωση αυτή αφορά περίπου 2,5 εκατομμύρια εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις της δεκαετίας 2000-2009
Τώρα, σχετικά με την ρύθμιση των ληξιπροθέσμων οφειλών το σχέδιο νόμου προβλέπει τα εξής:
Τη δυνατότητα τμηματικής καταβολής μέχρι και σε 45 δόσεις και περικοπή των προσαυξήσεων ακόμη και 100% σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης. Η προθεσμία λήγει στις 31 Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με το σχέδιο που δόθηκε για δημόσια διαβούλευση, όσοι αποπληρώσουν τα χρέη τους εφάπαξ θα τύχουν απαλλαγής από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά 100% και έκπτωση από τυχόν πρόσθετους φόρους ή πρόσθετα τέλη που συμβεβαιώθηκαν με την κύρια οφειλή από το έτος 2007 και μετά, κατά ποσοστό που διαφοροποιείται ανάλογα με το έτος βεβαίωσης:
- όσα βεβαιώθηκαν εντός του 2007 κατά10%,
- όσα βεβαιώθηκαν εντός του 2008 κατά 20%,
- όσα βεβαιώθηκαν εντός του 2009 κατά 30%,
όσα βεβαιώθηκαν εντός του 2010 κατά 40%.
Επίσης έκπτωση θα έχουν όσοι εξοφλήσουν:
1. Σε δύο έως τρεις μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά 95% και με ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 300 ευρώ.
2. Σε 4 έως 12 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή 90% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής και με ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 500 ευρώ.
3. Σε 13 έως 24 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή ποσοστού 80% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής με ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 500 ευρώ.
4. Σε 25 έως 36 μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή 70% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, με ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 1.000 ευρώ.
5. Σε 37 έως 45 μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή 50% των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής και με ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 1.500 ευρώ.
Η πρώτη δόση καταβάλλεται την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, η δεύτερη δόση μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του Νοεμβρίου 2010, οι δε επόμενες δόσεις την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.
Εξαιρετικά η εφάπαξ εξόφληση γίνεται είτε την ημέρα υποβολής της αίτησης είτε εντός πέντε εργασίμων ημερών από αυτήν, και σε κάθε περίπτωση μέχρι την 5η Νοεμβρίου 2010.
Σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής μίας δόσης της ρύθμισης, η δόση επιβαρύνεται με προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής 5% για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης. Σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής δύο συνεχόμενων δόσεων της ρύθμισης και οι δύο δόσεις επιβαρύνονται με προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής 10% και μέχρι την απώλεια της ρύθμισης.
Σημειώνεται ότι οφειλέτες που δεν υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010, έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν την αίτηση και μεταγενέστερα με την προϋπόθεση ότι θα καταβάλουν με την κατάθεση της αίτησης και τις δόσεις που θα είχαν λήξει εάν η αίτηση είχε υποβληθεί εντός της ανωτέρω προθεσμίας πλέον των αναλογουσών προσαυξήσεων επί ολοκλήρου του ποσού από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής της αίτησης και μέχρι την εκπρόθεσμη υποβολή της.
Κατά τον χρόνο της ρύθμισης θα αναστέλλεται επίσης η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων, με την προϋπόθεση ότι η εκτέλεση αφορά μόνο χρέη που ρυθμίζονται με τις διατάξεις του νόμου. Η αναστολή αυτή δεν θα ισχύει για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες, τα αποδιδόμενα όμως ποσά από αυτές θα λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον δεν συμψηφίζονται με άλλες οφειλές που δεν έχουν ρυθμιστεί. Αν ο οφειλέτης απολέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.
Οι λεπτομέρειες λοιπόν του σχεδίου για την περαίωση των εκκρεμών υποθέσεων και τη ρύθμιση των ληξιπροθέσμων οφειλών έχουν ως άνω. Αυτό όμως που πρέπει να τονιστεί είναι ότι ειδικά η περαίωση απευθύνεται κυρίως στις μεγάλες επιχειρήσεις –το όριο των 20 εκ ευρώ για τα ελληνικά δεδομένα είναι εξαιρετικά υψηλό και ενδέχεται να αυξηθεί περαιτέρω – καθώς για τις μικρές και τις πολύ μικρές ισχύει ήδη η περαίωση με την μορφή της αυτοπεραίωσης. Δηλαδή οι επαγγελματίες και οι μικρές επιχειρήσεις με τζίρο έως 300.000 ευρώ (150.000 για την παροχή υπηρεσιών) έχουν ήδη περαιώσει τις προηγούμενες χρήσεις - μια και η αυτοπεραίωση έως και το έτος 2007 εξαιρείται της περαίωσης, ενώ για τα έτη 2008-2009 όσοι έχουν υπαχθεί στην αυτοπεραίωση θακληθούν να πληρώσουν το μισό του πρόσθετου φόρου που θα προκύψει- σε περίπτωση που έχουν δηλώσει ένα μίνιμουμ ποσό κερδών. Οι περισσότερες από αυτές το έχουν ήδη κάνει, με αποτέλεσμα να ισχύει γι’ αυτές η αυτοπεραίωση.
Επίσης ένα άλλο «σκοτεινό» σημείο της περαίωσης, το οποίο προαναφέραμε, αφορά στην «αμνήστευση» ακόμα και επιχειρήσεων που έχουν όχι μόνο λάβει αλλά και εκδώσει εικονικά τιμολόγια, χωρίς μάλιστα να εξαιρούνται οι εισηγμένες εταιρείες και όσες έχουν τζίρο άνω των 20 εκ. ευρώ! Δηλαδή «αμνηστεύεται» η πιο κραυγαλέα περίπτωση φοροδιαφυγής, παρά το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο χάνει κάθε χρόνο δισεκατομμύρια ευρώ φόρους εξαιτίας των πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Είναι συνεπώς σαν να δίνει το «πράσινο φως» η κυβέρνηση σε μεσαίες, μεγάλες και πολύ μεγάλες επιχειρήσεις να λαμβάνουν πλαστά και εικονικά τιμολόγια και να εκδίδουν εικονικά, με αποτέλεσμα η ζημιά για το Δημόσιο, σε βάθος χρόνου, να είναι ανυπολόγιστη.
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, το Υπουργείο Οικονομικών περιλαμβάνει στην διαδικασία της περαίωσης ακόμα και υποθέσεις που βρίσκονται στα δικαστήρια –αρκεί να μην έχει συζητηθεί η υπόθεση στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο -! Έτσι σε υποθέσεις που το Δημόσιο έχει δικαιωθεί πρωτόδικα και αναμένει την είσπραξη έτοιμων φόρων, η περαίωση θα τους συρρικνώσει, χαρίζοντας «αμνηστία» σε φοροφυγάδες, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί σε πρώτο βαθμό!
Όμως αυτή η σπουδή της κυβέρνησης να εισπράξει εδώ και τώρα 2 περίπου δις ευρώ (600 εκ. ευρώ μέσα στο 2010) από τη ρύθμιση-«μαμούθ» για εκκρεμείς φορολογικές υποθέσεις και ληξιπρόθεσμες οφειλές, αποτελεί «βόμβα» στα θεμέλια των δημόσιων οικονομικών της χώρας, καθώς εμπεδώνει στους πολίτες ένα αίσθημα φορολογικής ασυδοσίας και απειθαρχίας. Συνειδητοποιούν ότι τα κηρύγματα περί φορολογικής δικαιοσύνης δεν είναι παρά κούφια λόγια. «Κλέβε τώρα και θα έρθει μετά η κυβέρνηση να σε αμνηστεύσει» είναι το μήνυμα. Ειδικότερα δε για τις μεγάλες επιχειρήσεις το σχέδιο νόμου αποτελεί το σύνθημα –για πολλές από αυτές- για τη συνέχιση εκ μέρους τους της φοροδιαφυγής και της φοροκλοπής. Και το αποτέλεσμα ποιο θα είναι; Να φορτωθούν τα βάρη του προϋπολογισμού ξανά οιμισθωτοί και οι συνταξιούχοι, καθώς και τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα. Οι «μαύρες τρύπες» στα έσοδα θα συνεχίσουν να καλύπτονται από την υπερφορολόγηση της μισθωτής εργασίας και από την κατακόρυφη αύξηση των , κοινωνικά άδικων, έμμεσων φόρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: