Η ΣΤΕΊΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕΊΡΙ ΣΤΟ WORDPRESS.COM

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: "ΠΡΑΣΙΝΕΣ" ΠΟΝΗΡΙΕΣ ΓΙΑ... "ΠΡΑΣΙΝΗ" ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΟΜΗ!

 Του ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΠΟΛΑ
Η κυβέρνηση της Ν.Δ λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2009 είχε προχωρήσει στη νομοθέτηση του μέτρου της «απόσυρσης» των αυτοκινήτων, προχωρώντας παράλληλα στην εξωφρενική αύξηση των τελών κυκλοφορίας 50%-500%, για τα αυτοκίνητα που θα είχαν ταξινομηθεί μέχρι 31/12/2004. Για τα αυτοκίνητα που είχαν ταξινομηθεί από 01/01/2005 και εντεύθεν προέβλεπε μια μικρή μείωση της τάξης του 15% -25%.


 Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ερχόμενη στην εξουσία και πονηρά σκεπτόμενη ακύρωσε το μέτρο της απόσυρσης, αλλά κράτησε τα εξοντωτικά τέλη κυκλοφορίας, για καθαρά εισπρακτικούς λόγους. Αυτό όμως το κοινωνικά άδικο και εκδικητικό μέτρο, για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων ΙΧ,ξεσήκωσε γενική κατακραυγή και δυσφορία, με αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς να οδηγηθούν σε μαζικές καταθέσεις πινακίδων.
  Η κυβέρνηση πονηρά σκεπτόμενη και πάλι -και στη λογική του Χότζα-, προχωρά με τις εξαγγελίες για τα τέλη του 2011 στη μείωση κατά 20-40% των τελών για τα αυτοκίνητα που είχαν ταξινομηθεί μέχρι 31/12/2004 (αφού βέβαια είχε αφήσει την αύξηση της Ν.Δ 50-500%), για να καταλαγιάσει την οργή του κόσμου.

Ταυτόχρονα όμως προχωρά σε νέα φοροαρπαχτικά μέτρα σε βάρος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και του κοινωνικού συνόλου όπως:
1.Αύξηση 10% στα υφιστάμενα τέλη κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσηςκαθώς και στα λεωφορεία. Αυτό είναι βέβαιο, ότι θα επιβαρύνει το κόστος των εισιτηρίων και τα τιμολόγια μεταφοράς εμπορευμάτων.

2.
Αυξάνει κατά 25-80% περίπου τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν από01/01/2005, έως και αυτά που θα ταξινομηθούν μέχρι την 31/12/2110 , ξεπερνώντας κατά πολύ την μικρή περσινή μείωση.

3.
 Επιβαρύνσεις έρχονται όμως και για τα υβριδικά αυτοκίνητα, κόντρα στην παγκόσμια τάση πριμοδότησης των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων (για την προστασία του περιβάλλοντος) και κόντρα βέβαια στις εξαγγελίες και τη φιλοσοφία της υπουργού περιβάλλοντος κ.Μπιρμπίλη. Τώρα και τα υβριδικά αυτοκίνητα που θα αγορασθούν μετά την 01/01/2011 θα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ο κάτοχος ενός υβριδικού αυτοκινήτου (π.χ Honda Insight), είχε μέχρι σήμερα σχεδόν μηδενική επιβάρυνση για τέλη κυκλοφορίας (3€ για το σήμα),όπως και για όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα μέχρι 1929 κυβικά εκατοστά. Τώρα η αγορά του συγκεκριμένου μοντέλου μετά την 01/01/2011, συνεπάγεται τέλη κυκλοφορίας 80,8 ευρώ.
   Είναι ολοφάνερο από όλα τα παραπάνω ότι ο στόχος των εξαγγελιών για τα καινούργια τέλη είναι μία ακόμα φορο«αρπαχτή» από τους κατόχους αυτοκινήτων. Αποκαλυπτική των συνολικών επιβαρύνσεων εξ'άλλου είναι η πρόβλεψη του μνημονίου για είσπραξη επιπλέον εσόδων ύψους 400 εκατ. ευρώ το 2011απο την καθιέρωση των πράσινων τελών.

   Η 
κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει να είναι "υποτακτικός" της Τρόικας και να λειτουργεί σανφοροεισπράκτορας σε βάρος των πολιτών της χώρας. Να σταματήσει να προσπαθεί με πονηριές νακοροϊδεύει τον κόσμο προς όφελος του κατεστημένου στο χώρο της αγοράς του αυτοκινήτου. Νααποσύρει άμεσα τις εξαγγελίες για τα πράσινα τέλη που επιβαρύνουν το σύνολο των κατόχων αυτοκινήτων αλλά και την κοινωνία ολόκληρη. Να προχωρήσει άμεσα στη μείωση των τελών κυκλοφορίας των κατόχων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν μέχρι 31/12 2004 και να τους επιστρέψει αυτά που τους «έκλεψε» το 2009. Όχι μόνο να μην προχωρήσει σε καμιά αύξηση για τους υπόλοιπους, αλλά αντίθετα να προχωρήσει σε μειώσεις για κάποιες κατηγορίες οχημάτων(μοτοποδήλατα, μηχανές, αυτοκίνητα μικρού κυβισμού κ.λ.π.) και κατόχων οχημάτων (ανέργων, ατόμων με αναπηρία κ.α). Θα πρέπει να προχωρήσει σε έναν σχεδιασμό μεσοπρόθεσμο που θα στοχεύει στηβελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, που δεν θα επιβαρύνει άλλο το περιβάλλον, θαεξοικονομεί ενέργεια, θα βοηθά την ανάπτυξη της χώρας και θα στηρίζει την κοινωνία. Σ'ένα σχεδιασμό που θα υπηρετεί τους πολίτες και όχι τα μεγάλα κατασκευαστικά ιδιωτικά συμφέροντακαι τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν δεν μπορεί, άς φύγει. Δεν τους αντέχει άλλο ο κόσμος!

Δεν υπάρχουν σχόλια: