Η ΣΤΕΊΡΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΕΊΡΙ ΣΤΟ WORDPRESS.COM

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Ριζικές αλλαγές στην παιδεία .


Ριζικές αλλαγές στην παιδεία προετοιμάζονται από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ξεκινώντας με έμφαση από τα νηπιαγωγεία και συνεχίζοντας με εφαρμογή σε δημοτικά και γυμνάσια σχολεία. Βασικός στόχος των νέων ρυθμίσεων θα είναι η ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών που δεν θα στηρίζονται στους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας
Oι αλλαγές θα ξεκινήσουν πιλοτικά με τη νέα σχολική χρονιά ώστε σε βάθος χρόνου να διατρέξουν όλο το φάσμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, από τον επόμενο Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν πιλοτικά νέου τύπου ολοήμερα δημοτικά σχολεία για τις δύο πρώτες τάξεις, στα οποία θα εφαρμόζεται ένα νέο πρόγραμμα διδασκαλίας. Σύμφωνα με αυτό, θα επιδιώκεται η ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα και στις ξένες γλώσσες, ενώ θα δίνεται παράλληλα έμφαση στα μαθηματικά, στις μεταγνωστικές ικανότητες, και στόχος θα είναι τα παιδιά να αναπτύξουν ιδιότητες ενεργών και υπεύθυνων πολιτών, να αναλαμβάνουν δράσεις και πρωτοβουλίες, να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και τελικά η σχολική τσάντα να μένει στο σχολείο.
Ιδιαίτερη σημασία, παράλληλα, αποδίδεται πλέον στα νηπιαγωγεία, για τα οποία βασικό στοίχημα αποτελεί η βελτίωση των υποδομών ώστε, όπως δήλωσε στην εφημερίδα «Eθνος» και η υφυπουργός Παιδείας, κ Xριστοφιλοπούλου, τη νέα χρονιά «αν ο γονιός θέλει να στείλει το παιδί του στο δημόσιο νηπιαγωγείο να μπορεί να το κάνει και όχι να εξαναγκάζεται να το στέλνει στα ιδιωτικά σχολεία». Στο ίδιο πνεύμα, δρομολογείται νομοθετική ρύθμιση η οποία θα θεσμοθετεί εκ νέου την υποχρεωτικότητα φοίτησης στο νηπιαγωγείο και η οποία θα τεθεί σε ισχύ από το σχολικό έτος 2011-2012. Προς στιγμήν, ωστόσο, το νέο σχολικό έτος, 2010-2011, όλα τα παιδιά θα μπορούν να εγγράφονται στην A’ τάξη του δημοτικού ανεξαρτήτως πιστοποιητικού φοίτησης στο νηπιαγωγείο.
Παράλληλα, ειδικό στόχο αποτελεί η επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ενώ νέες ρυθμίσεις θα υπάρξουν και για την επιλογή των στελεχών της Εκπαίδευσης, όπου θα προβλέπεται κατά πάσα πιθανότητα η μείωση στον αριθμό των μορίων που δίνει η διαβόητη «συνέντευξη», η οποία έχει δεχτεί σκληρή κριτική από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Παιδαγωγικά τμήματα είναι οι πρώτες σε προτίμηση σχολές λόγω Δημοσίου.

Την ίδια στιγμή, σημαντικές αλλαγές συντελούνται στο «χάρτη» των προτιμήσεων των αποφοίτων Λυκείου, με τα – μέχρι πρότινος «άσημα» – παιδαγωγικά τμήματα να κατέχουν πλέον τις πρώτες θέσεις στη σειρά προτίμησης των αποφοίτων. Συγκεκριμένα, το τμήμα που προτιμήθηκε το 2009 περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο από τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων ήταν το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, ενώ δεύτερο ήταν το αντίστοιχό τμήμα της Αθήνας.
Τα στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από τα μηχανογραφικά δελτία που υπέβαλαν οι υποψήφιοι φανερώνουν ότι τα όνειρα, οι επιθυμίες και οι κλίσεις, δίνουν γρήγορα τη θέση τους σε μια ρεαλιστική προσαρμογή στην οποία ο «μηχανοδηγός» είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας, δηλαδή η επαγγελματική προοπτική των σπουδών. Κατά συνέπεια, τα επαγγέλματα που ελκύουν τους νέους αποφοίτους είναι αυτά του δασκάλου, του αστυνομικού, του δικηγόρου, του γιατρού, του μηχανικού και του οικονομολόγου.
Και ενώ τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης ελκύουν τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις, την ίδια στιγμή υποχωρεί το μέχρι πρότινος περιζήτητο Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ΕΜΠ και «εξαφανίζονται» από τον χάρτη των περιζήτητων τμημάτων τα Τμήματα Πληροφορικής. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι στην αγορά εργασίας οι δάσκαλοι είναι περιζήτητοι, ενώ αντίθετα έχει υποχωρήσει (σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία) η ζήτηση μηχανικών Η/Υ και πτυχιούχων Πληροφορικής. Υψηλή ζήτηση συγκεντρώνουν, βέβαια, οι «παραδοσιακές» σχολές της Νομικής και της Ιατρικής.
( πηγή :  tvxs.gr )

Δεν υπάρχουν σχόλια: